Om mig

Denna blogg beskriver lite snabbt och kort vad som händer hos Scandinavian Homes Sweden AB. Titta in till vår websida på www.scanhome.ie för mer information.

Det finns även en engelskspråkig blogg som uppdateras oftare här:             http://www.scanhome.ie/blog/

Samt ytterligare en blogg om passivhus här:                                                                   http://scandinavian-homes.blogspot.se/

Gilla och följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/scanhome.se                                               och här:  https://www.facebook.com/scanhome.ie

 

 

 

3 reaktion på “Om mig

  1. Family Barnaby

    We have terrible problems with our Mjöbäcksvilla but most serious of all we have terrible trouble with the mentality we are encountering from Mjöbäcksvillan.
    Mjöbäcksvillan is one of swedens largest house builders, but i am sure you knew that.
    We understand there position to try to save themselves from a bad judgment on their part with building with enstegstätad putsfasad.
    We do not on the other hand have any insight into why they should deny any reasonable help towards us.
    We blogg about them, we drive around in a car with their name down the side of it. We put films on youtube with the problems we have. All in desperation to find others who are treated equally unfairly.
    I just cant get to grips with the idea that they are not more caring to their brand and trademark in the market place. This is very odd.
    I stumbled upon your blogg and was interested to hear your comments on this.
    Scandinavian Homes come from Sweden after all. Gotenehus i believe.
    How does Scandinavian homes look at this subject of caring for a brands image?
    How would Scandinavian Homes deal with the negative publicity that Mjöbäcksvilla AND Myresjöhus are getting in the swedish media just now.
    What procedures do you have in place today for dealing with such blog publicity.
    How would you go about turning unhappy customers around, and turning them into fantastic embasadours to your brand. Quite simply turning the negative into a giant positive.
    Is this something that just i see. and all the other branding specialists and advertising agencies across the globe.
    Your comments please?
    From Family Barnaby an english family living in Sweden.
    http://mardrom.com

    Svara
  2. Lars Pettersson

    Hej familjen Barnaby,
    Jag kan bara beklaga er situation. Förstår inte varför myndigheter (och nästan hela branchen) godkände och byggde med denna metod. För oss i Scandinavian Homes från Lysekil med erfarenheter av svensk väskustklimat var det självklart att använda ventilarad fasad redan från första huset 1991.

    Det säger kanske en del om modern mentalitet och moral? Finns rätt och fel i ett postmodernt samhälle överhuvudtaget? Man hör ofta stora ord om personligt ansvar, men hur ofta i praktiken? Vi hör om offentliganställda som ska ta ansvar? När fick en offentliganställd straff för sina handlingar senast?
    Om statens har godkänt metoden ska staten då ”ta sitt ansvar” (låter som en skunkig modern politiker) Företagen som byggt med dessa godkända metoder, ska de bedöma och ev. förkasta (statligt) typgodkända metoder?
    Samtidigt som staten driver upp kostnaderna för företagen med mer och mer regleringar, avgifter och skatter + ”konsumentskydd” , ”health and safety” (ni vet väl allt om detta, kommande från England, där byggbranchen år nästan defunkt pga heatlh and safery and firecontrol in absurdum)
    Samtidigt ska företagen konkurrera med andra företag som kanske inte gör denna bedömning. Inte undra på att företag utan moralisk kompass gör lite hur som helst. Men. Man följer alla regler och ifrågasätter inget. Men vem gör det i dagens samhälle?
    För oss, som ett litet företag, med 280 hus byggda, och med kontinuerlig bra kontakt med alla (nästan alla) kunder vore det katastrof att få så stora problem att de inte kan lösas. Vet inte vad vi skulle göra då. Det finns inga resurser att hantera riktigt stora reklamationer hos någon tillverkare. Inte hos garanti-instituten heller. Googla om de halvstatliga husförsäkringssystemen som havererade på Nya Zeeland och i Australien när byggfelen blev så omfattande att pengarna tog slut.
    Det värsta vi haft var Tanumsfönsters lasyr från AkzoNobel som började flaga av efter bara ett år på solsidan. Tanumsfönster vägrade ta ansvar för detta, sade att underhåll krävdes. Så vem är skyldig?
    1) Konsumenten som köper ett hus från Scandinavian Homes.
    2) Scandinavian Homes som har köpt de bästa fönster man kunde hitta?
    3) Tanumsfönster som köpt lasyr från ett jättelikt kemiföreteg utan att långtidstesta.
    4) AkzoNobel som levererat ut vad som verkar vara outprovad lasyr under en viss tid?
    Vad borde ske? I verkligheten blir det kunden som får skrapa och måla om sina fönster på sydsidan. Vi har bytt fönsterleverantör och vi berättar gärna om våra erfarenheter och det kan man hoppas skulle lära Tanumsfönster och AzkoNobel att uppföra sig bättre i framtiden. (and pigs can fly)

    Om jag vore ni skulle jag skruva på läkt och en cementbunden skiva med luftspalt bakom och putsa om huset. Ju snabbare ni gör detta ju snabbare kan huset torka ut. Har ni ordning på ventilationsanläggningen så att innemiljön är OK?

    Ni är fantastiska på att driva er sak, har läst om er tidigare. Inte direkt bra reklam för svenska hustillverare i allmänhet, men det är bra att sanningen kommer fram. Tack.
    Hälsningar Lars Pettersson, VD. Scandinavian Homes i Sverige och i Irland.

    Svara
  3. Family Barnaby

    A welcom reply. thank you.
    So far we are ten years down the road and even though we complained about our home leaking in the first month of moving in, NOTHING has happened except a lot of wriggling and squirming of excuses from Mjöbäcksvillan.
    Today the supreme court of sweden has ruled that this method of building was wrong. VD of Mjöbäcksvillan says that does not mean we have to help our customers though.
    I am shocked that such mentality can exist. clearly they have no idea about marketing and the quickly spread words of todays social media.
    Customers with problems can be seen as gold sent from heaven. think how amazing it is to have recommendations speaking highly of you from people who in fact had problems.
    Yes, because its the way a company deals with problems that shows the true nature of the company.
    they say they care but how can we see it. Certainly not from a bunch of flowers given to a happy customer.
    Would you buy from someone who has little care for their customers?
    Are you going to be able to glean this information from entirely happy customers that had no problems? NO.
    Thats why it is so important to look after your problem customers.
    Mjöbäcksvillan have made excuse after excuse with us.
    they have not called us-
    they have never been in touch to say they are aware of the problems.
    they have at no point in time made contact to say they will look after us.
    they publicly say the new ruling in high court of sweden does not mean they have to help us anyway.
    what picture are they painting here?
    The words in the Mjöbäcksvillan catalogs are empty.
    Pride, care. listening. look after. valuable customers.
    BULLSHIT. all of it. plain and simple lies.
    I can only wonder as to why this swedish company would behave in such a manner.
    For me, they create their most avid and dedicated ambassador.
    Why would i create a blog about our experiences?
    I am an englishman. i am brought up to get off the floor and give my bully a bloody nose, try as hard as i can.
    Just keep getting up. Now they move into my world. set there tendrils into british soil. Brits watch out.
    Scandimania can happen to you. be careful who you are dealing with. talk to the unhappy customers.
    they will tell you if the words of care are true. You know this makes sense.
    I hate injustice. we have enough in our world without having to put up with it on our doorsteps.
    How many more young families like mine can fall into the same hole we fell into.
    The Void of help that is Mjöbäcksvillan.

    I do not recommend Mjöbäcksvillan and would find it interesting to know, just who is in bed with who.
    check it out people.
    http://mardrom.com

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *